RNDr. Eva Chundelová 1.6.2020
Sdílet  

Evaluačním seminář 2012

Na evaluačním semináři k odborné stáži uskutečněné v září 2012 se sešli odborní pedagogové školy a žáci - účastníci pobytu v Norsku.

Prezentace o holistickém přístupu ošetřovatelské péče o seniory

Každý z žáků si připravil prezentaci ke konkrétnímu tématu. Tato témata studenti obdrželi od Mgr. Janíkové, která zajišťovala odbornou supervizi celého výjezdu. Témata se týkala holistického přístupu ošetřovatelské péče o seniory, což studenti v rámci zahraničního pobytu realizovali jak v samotném Institutu, tak v domácí péči. Celý Institut je v provozu po 24 hodin denně ve třech směnách. Početný tým ošetřovatelského personálu zajišťuje individuální péči. V tomto ohledu jsou zajišťovány lepší podmínky pro klienty, než je tomu u nás.

Všichni žáci - stážisté si připravili pro přítomné auditorium prezentace, které všichni přítomní hodnotili velice pozitivně. Také odpovídali na dotazy odborných vyučujících.

První pomoc a realizace spirituálních potřeb - takové bylo první téma. V této oblasti není nic zásadně odlišného. Pomoc se přivolává tlačítkem a členové ošetřovatelského týmu jsou stále viditelní s ohledem na stálou světelnou signalizaci. Rehabilitace zaujímá svoji nezastupitelnou roli u seniorů a v tomto ohledu jsou oproti nám podstatně lépe zabezpečeni pomůckami, počtem rehabilitačních pracovníků, kteří tak mají pro každého klienta více času. Pomůcky využívané k uspokojování biologických potřeb, bylo v pořadí třetí téma. V domově seniorů se dělí na hygienickou péči, ochranné pomůcky, pomůcky usnadňující chůzi a nástroje k odběru biologického materiálu. Třídění prádla je opět důležité téma. Pečlivě se dělí do 4 pytlů pro povlečení, ručníky, osobní prádlo a infekční odpad. Výživa klientů v Institutu je jiná než u nás. Dietní systém tu neexistuje, velmi se naopak dbá na pitný režim. V organizaci hygienické péče se používají elevátory, které jezdí po kolejnicích a usnadňují přesun nechodících či špatně se pohybujících klientů z místa na místo. Kdo ho potřebuje, má ho k dispozici i doma a ošetřovatelský tým si tak chrání vlastní pohybový aparát. Vyprazdňování klienta se věnuje velká pozornost. Neustále se komunikuje verbálně i neverbálně a to klientovi samozřejmě pomáhá.

Na závěr evaluačního semináře převzali studenti Europassy Mobility, které jim budou ku prospěchu v rozvoji osobnostní i profesní přípravy.

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies